Annons:
Etikettsynskador
Läst 2027 ggr
Jo90
11/12/14, 9:34 PM

Synnerv

I slutet av augusti började jag få som ett tryck bakom höger öga. Kunde smärta till då och då. 2 veckor senare blev synen suddig. Trycket/smärtan försvann efter 3-4v men jag har än idag (ca 3 mån senare) problem med synen. Har varit till 3 ögonläkare, ingen kunde hitta något fel. Fått tid hos neurologen om en månad för att kolla upp om det kan vara en synnervsinflammation jag haft/har. Suger ju rätt mycket att allt ska ta sådan tid i sjukvården! Jag misstänker att det kan röra sig om en förkalkning/svullnad på synnerven då jag lät bli all kalcium (dumdristigt) under 3 mån. Slutade med alla mjölkprodukter och tog aldrig något kalciumtillskott. I slutet av augusti kände jag mig deppig och hade ont i kroppen. Några dagar senare började trycket bakom ögat, en smärta i bröstmuskeln och jag fick torra utslag på hakan. Detta kom alltså samma dag! Började med 600mg kalciumtillskott + berikade produkter på en gång då. Även extra A-vitamin/zink (blue eye) och B-vitaminer. Det har jag tagit regelbundet i 3 mån. Har haft andra symptom såsom nervryckningar/muskelspasmer, oro/ångest under denna tid (har oroat mig enormt över MS).. så det kan vara stressbetingat! Tog blodprov på vc förra veckan vilket visade lågt D-vitamin, lite för högt bisköldkörtelvärde, bra kalcium (tabletterna har nog gjort sitt). Börjar med D nu och slutar med A för att se om bisköldkörteln normaliseras! Aaah blir tokig snart. Men får förhoppningsvis svar hos neuro snart! Ville bara skriva av mig.

Annons:
Anterrabae
11/27/14, 2:40 PM
#1

Men oj så jobbigt! Jag skickar styrketränar och hoppas att det rör sig om något övergående! Själv har jag svårt att relatera till hur problem med synnerven är, jag har mest problem med gula fläcken, samt generell tryckregleringi ögat (glaukom).

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

mollyt
12/1/14, 9:35 PM
#2

Usch det låter inte roligt! När får du tid hos neuro? Hoppas att det blir bättre snart!

Upp till toppen
Annons: