Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 2277 ggr
Anterrabae
3/22/15, 3:11 PM

Använder du Läshjälpmedel?

Använder du läshjälpmedel? Berätta gärna vilken sort, i vilka sammanhang och i vilken utsträckning.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Anterrabae
3/22/15, 3:18 PM
#1

Jag använder läsappar i telefon och iPad för böcker, tidskrifter och längre texter. Men klarar internet, datorn och kortare texter utan. Försöker på att öva upp läsuthålligheten igen genom att läsa texter i dokument och format som jag kan zooma.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

mollyt
4/1/15, 8:50 PM
#2

#1 om du läser kortare texter med hjälp av att zooma på skärmen, behöver du då läsa som ett ord i taget eller hur mycket text kan du se åt gången?

Anterrabae
4/2/15, 5:16 PM
#3

Det varierar över hur bra eller dåligt jag ser för tillfället. I nuläget zoomar jag inte så mycket, kan se större delen av en mening. Jag kan ju ställa in textstorlek oftast. Fördelen med läsplattan är att jag också kan invertera och få bättre kontraster. När jag är i sämre perioder zoomar jag så jag ser 3-5 ord per mening. Typ.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Skorpion76
6/19/15, 6:07 AM
#4

Jag läser böcker på CD, men väntar på att få prova en Daisy-spelare.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Anterrabae
6/19/15, 9:36 PM
#5

Jag älskar Daisy! Till telefon och läsplatta finns appen Legimus, annars kan man få daisyprigram till datorn via biblioteket. De kan även ge dig inloggning till MTM och hela bok-katalogen.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: