Annons:
Etikettsynskador
Läst 2047 ggr
Paprika12
8/1/16, 12:45 AM

Utbildning/Kurser

Hej! Jag har en fråga till er. Finns det någon bra utbildning att gå ifall man jobbar med en synskadad/synnedsatt person? Som tex personlig assistent. Jag tycker att det vore toppen om personal får gå en kurs och lär sig hur de ska agera i vissa situationer. Är man assistent och inte har så stor erfarenhet om synnedsättningar kan det vara mycket svårt att veta vad de ska tänka extra på. Bara en sån sak som att förklara omgivning eller liknande. Tacksam för tipps på utbildignar eller kortare kurser mottages varmt!

Annons:
Eda
9/8/16, 10:24 PM
#1

Hej!**
Den här kursen på Fristads folkhögskola var det enda jag kunde hitta, men kursen är bara på en dag!**

**Bemötandekurs- om personer med synskada 
**För dem som vill lära dig mer om hur synskadade personer har det i samhället. 

Utbildningen vänder sig till dig som jobbar med synskadade människor.
Syftet är att ge en övergripande bild av den synskadades situation och behov samt att stärka din insikt och trygghet i mötet med den synskadade.
Se: http://www.fristads.fhsk.se/sv/kulturplattformen/FRISTAD/Startsida/Kurser/Sarskild-kurs/Synkurser/Bemotandekurs--om-personer-med-synskada/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Paprika12
10/13/16, 7:25 AM
#2

Tusen tack för tipset! !

Upp till toppen
Annons: