Annons:
Etikettövrigt
Läst 1856 ggr
[Blue_Lugia]
2016-10-07 06:34

Reagerar på droppar?

Jag fick Timosan i slutet på augusti. Vid senaste konst rollen av trycket syntes ingen effekt på trycket alls, så jag fick ta Monoprost istället. Av Timosan kände jag att jag fick svårt att andas, och att gå i backar tog på krafterna ett par timmar efter att jag droppat ögonen. Först tänkte jag att det var en reaktion på ett nytt läkemedel som jag inte var van vid. Men trots att veckorna gick blev det inte bättre. Vissa dagar kändes ingenting. När jag slutade med Timosan märkte jag skillnad, jag mådde bra igen! Jag kände mig fri igen. På apoteket fick jag frågan om jag hade astma då dropparna tydligen innehöll betablockerare. Jag svarade nej, då jag tar betablockerare i tablettform utan besvär. Dock har jag någonting med luftvägarna och haft under ett par år nu, vet ej vad det är men astma känns det inte som, även om det finns i släkten. I alla fall har jag som sagt Monoprost nu, och första dagen stack det i bröstet på ett obehagligt sätt. Har en ny läkartid om några veckor, och tanken är lockande att ta upp detta igen om det inte ger sig. Men å andra sidan vill jag ju inte uppfattas som hypokondrisk för jag vet inte o jag inbillar mig eller inte.

Annons:
VO1D
2016-10-11 08:20
#1

För min del så kombinerar man timosan och alphagan mot just högt tryck. Har de föreslagit detta för dig?

[Blue_Lugia]
2016-10-11 08:25
#2

Nej det här dom inte.

VO1D
2016-10-11 10:39
#3

Vet ju inte vad du har för behandlingsplan osv, men när de inte fick ner trycket för mig pga silikonolja i höger öga efter ett flertal avlossningar så löste dom det på det viset. Och det har funkat bra för mig att kombinera dessa två, trycket är sänkt.

Vilket sjukhus går du till?

mollyt
2016-10-11 19:44
#4

Svarade precis på ditt andra inlägg, men upprepar mig lite ändå. Det är vanligt med biverkningar av dropparna, så det är bra att du säger till din doktor. De kommer inte uppfatta dig som hypokondriker då det är vanligt med besvär. Ni får helt enkelt prova något annat preparat eller kombination av preparat.

[Blue_Lugia]
2016-10-14 07:23
#5

På apoteket fick jag instruktioner om att hålla fingret i ögonvrån, så att inte dropparna rinner via tårkanalen ut i kroppen och ge biverkningar. Undrar om jag gör fel, och dropparna skapar bröststickningar pga det?

mollyt
2016-10-23 20:24
#6

Ja, precis om man håller för tårkanalen efter att man droppat i droppen så minskas den systemiska påverkan på kroppen vilket såklart är bra. Men jag tvivlar på att de stickningar du upplever beror på något du gör eller inte gör. 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: