Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 2462 ggr
Eda
12/31/16, 11:13 AM

FÄRGADE TOALETTSITSAR

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Foton: Svedin Rehabs hemsida 

Såg ni TV-programmet ”ÅRET MED KUNGAFAMILJEN 2016”? Där visades när Drottning Silvia besökte Silviahemmet varvid hon bl.a. nämnde att det är bra om sittringen på toaletten och ev. handtag har en avvikande färg för att dementa skall hitta rätt.

Att ha en röd toasits och om man har ledstänger ha dem lindade med röd tape kan också vara till hjälp vid synnedsättning.

OBS! Jag erhåller ingen provision eller ersättning från de butiker jag länkar till och butikerna har gett mig tillstånd att lägga ut deras bilder.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Tjeja
12/31/16, 11:28 AM
#1

Pluss är ju att det med rätt inredning i övrigt faktiskt kan bli riktigt riktigt snyggt också! 😊

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Farwuq
12/31/16, 11:36 AM
#2

Mycket bra för synsvaga och de som har olika grader av demens eller andra neurologiska problem.
👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Record
1/3/17, 10:22 PM
#3

Såg programmet och får ge ett beröm för vår drottning.

Tipset med gardinen var väl överkurs, men väl menat. 😎

Eda
1/4/17, 8:19 AM
#4

Det här med borttagna/övertäckta speglar kan låta konstigt, men det ligger faktiskt något i det när det gäller dementa.

Jag minns t.ex. när jag åkte hiss med min dementa 90-åriga mamma där det fanns en spegel och hon undrade ”vem är den gamla kvinnan jag ser”? Det beror på att många äldre dementa inte kommer ihåg att de är gamla utan bara kommer ihåg sitt yngre jags utseende och att det bara leder till problem och ledsamheter om någon upplyser personen vem det faktiskt är som syns i spegeln.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Record
1/4/17, 1:42 PM
#5

Jo det ligger en djupare mening med det som ja ser det, man vet hur man var, det räcker länge.

Eda
1/4/17, 4:09 PM
#6

Jag träffade en gammal klasskamrat för ett tag sen som var i 70-årsåldern och hon har helt naturligt liksom de flesta av oss andra klasskamrater blivit lite rundare och rynkigare med åren. När hon berättade för sin mamma när hon hälsade på henne på  demensboendet att hon var hennes dotter fick hon svaret ” det tror jag inte att du är, min dotter är söt och smal”

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Upp till toppen
Annons: