Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 2426 ggr
Eda
2017-03-17 15:24

Hjälpmedel sömnad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 11
Förhandsgranskning av bild 2 av 11
Förhandsgranskning av bild 3 av 11
Förhandsgranskning av bild 4 av 11
Förhandsgranskning av bild 5 av 11
Förhandsgranskning av bild 6 av 11
Förhandsgranskning av bild 7 av 11
Förhandsgranskning av bild 8 av 11
Förhandsgranskning av bild 9 av 11
Förhandsgranskning av bild 10 av 11
Förhandsgranskning av bild 11 av 11

Foton: Måttband & nålpåträdare från Iris hjälpmedel hemsida Lupp och lins från Varsam hemsida Arbetslampa, förstoring, magnetnåldyna & själpåträdande synålar från Bibbis Textil hemsida

**I min textilochtips-blogg har jag skrivit om följande hjälpmedel för sömnad vid synnedsättning.

**

OBS! Flera av hjälpmedlen kan också användas till olika hobbyändamål.

Om arbetslampor, förstoring, mätstickor, måttband svensktalande & med punktskrift, magneter som fungerar som nåldyna och nålplockare, stavmagneter och ”självpåträdande synålar”, nålpåträdare för synålar & symaskin och färgade stickor & virknålar.

Se: Hjälpmedel gällande sömnad m.m. vid synnedsättning

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Eda
2017-03-21 09:42
#1

I modellbygge iFokus finns en tråd med samma ämne med en dialog om olika förstoring och vilka de tycker är bra, se http://modellbygge.ifokus.se/discussions/58cd27a6ce12c442b00010aa-nar-synen-inte-racker-till?discussions-1

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Eda
2023-06-20 16:02
#2

✂👕🧵
Länkarna i blogginlägget är nu äntligen uppdaterade, jag har hållit på hela dagen med att ändra alla länkar som inte fungerade.

Se: https://textilochtips.wordpress.com/2017/03/14/hjalpmedel-gallande-somnad-m-m-vid-synnedsattning/ ✂👕🧵

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

.                      Länkarna uppdaterade 2023-06-20 Följande inlägg handlar om nålpåträdare för hand & symaskin, lättpåträdda nålar, magneter för nålplockning, specialmåttband, arbetslampor, förstoring, färgade stickor & virknålar mm. . FÄRG & KONTRASTER För personer med synskada är ofta små kontrastskillnader svåra att urskilja. T.ex. att se skillnad…
  • Redigerat 2023-06-20 16:03 av Eda
Upp till toppen
Annons: