Annons:
Etikettövrigt
Läst 6950 ggr
Eda
2017-11-20 14:11

Tips på julklappar för personer med synnedsättning

I min blogg skrev jag igår ett inlägg: FÖRSLAG PÅ PRESENTER & JULKLAPPAR   speciellt lämpade för personer med rörelsehinder, för personer med demenssjukdom och för personer med synnedsättning.

**Följande tips på presenter tycker jag är speciellt lämpade vid synnedsättning. Har någon några fler tips ni tycker är bra?

**Iris hjälpmedel har ett stort sortiment artiklar när det gäller synnedsättning.
Här kommer några förslag på artiklar. (OBS! Jag har ingen provision från butiken!) 

Almanackor(med stor stil), Almanackor (med punktskrift)
Dymo (med punktskrift)
Fjärrkontroll till TV
Hundhalsband med klocka
Hushålls- & personvågar (talande)
Kalkylator (talande)
Multi Memo – enkelt fickminne
Etikett (talande)
Märkduttar
Namnteckningsramar
Spel t.ex. brädspel & kortlekar
Strumpsorterare 
Nivåindikatorer för glas & kärl
Termometrar (talande)
Timers & väckarur (talande)
Verktyg (punktmärkta & talande)

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Eda
2017-11-20 14:15
#1

Konstigt nog blev en del länkar röda och en del blåa, på min dator har alla samma färg d.v.s. rött!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Eda
2018-12-07 16:50
#2

Iris hjälpmedel har nu till julen 2018 en länk till en önskelista med tips på julklappar och presenter för personer med synnedsättning. 

Se: https://www.irishjalpmedel.se/presenttips/pm

På bilden som är från Iris hjälpmedel syns färgade, taktila, elastiska band till hjälp för att kunna identifiera föremål som t.ex. shampo-, balsamflaskor och rengörings-medel.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Eda
2019-11-21 10:56
#3

Foto: Iris hjälpmedels hemsida

Länken här ovanför fungerar inte längre.

Jag har nu uppdaterat mitt blogginlägg med förslag på presenter & julklappar för personer med syn- rörelse- och demensproblem och samtidigt lagt till många bilder för lättare överskådlighet. 

När det gäller presenter för personer med synnedsättning är en nyhet för i år denna badmössa med synskadesymbol. 

Länken till blogginlägget är: 
https://handikapptips.wordpress.com/2017/11/19/forslag-pa-presenter-julklappar/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Eda
2020-12-11 13:54
#4

Iris hjälpmedels senaste länk till julklappstips är: https://www.irishjalpmedel.se/onskelista/pm
(De verkar byta länk varje år!)

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Önskelista från Iris Hjälpmedel AB.
Upp till toppen
Annons: