Annons:
Etikettövrigt
Läst 1692 ggr
Anonym
Anonym
1/24/18, 8:06 PM

Fundering gällande synnervsinflammation

Ville posta detta anonymt. Sedan någon/några veckor tillbaka gör mitt ena öga ont. Inte ont så jag skriker men bakom och runt ögat. Känns som ungefär då man slagit sig mot ögat men några dagar efteråt. Dov smärta. Tänkte inte så mycket på det. Men nu har jag börjat märka att jag ser bara sämre och sämre. Jag har som svårt att fokusera ögat. Vidvinkelseendet är inte existerande mer på det ögat som är påverkat. Det blir suddigt också. Och jag började fundera på synnervsinflammation, men måste man ha så ont att man knappt kan använda ögat om man har det? Jag ska kontakta vården helt klart. Men jag drar på det och tänker att det försvinner snart och att det inte är så "farligt" samt att jag har haft häcken full på jobbet. Kan säga att jag har synfel just på det ögat, men aldrig sett så dåligt som nu. Och det blir inte bättre då jag har glasögon på mig.

Annons:
mollyt
1/26/18, 9:11 AM
#1

Sök vård nu, om det är inflammation i synnerven så syns den bara när den är aktiv - så bättre at du söker hjälp nu och inte när symptomen försvunnit.

Anonym
Anonym
1/26/18, 11:43 AM
#2

#1 Tack. Är det vc man ska söka sig till?

Upp till toppen
Annons: