Annons:
Etiketttillgänglighet
Läst 1584 ggr
MonicaLagerquist
4/9/18, 3:30 PM

ICA MAXI

Idag har jag nog handlat för sista gången på ICA Maxi.

Deras relativt nya priskyltar är fullständigt värdelösa.

Jag ser inte vad det står på dem och det känns ohållbart att någon hela tiden ska hjälpa mig att läsa så att jag kan göra prisjämförelser. Har åtskilliga gånger påpekat det för personalen men inget händer. Idag gick jag från affären med en sån huvudvärk att det bara var att gå och lägga sig när jag kom hem.

Jag kommer återigen att ta kontakt med ICA Maxi men jag antar att jag som tidigare får noll respons.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Herveaux
4/9/18, 3:36 PM
#1

Du (eller kanske ska skriva "vi" då jag också har dålig syn) kan inte få back-up från  SRF (Synskadades Riksförbund) i Uppsala eller liknande?

Jättebra att du är på Ica Maxi om problemet!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Carmarino
4/9/18, 3:40 PM
#2

Vet inte om vi har samma prisskyltar här, men de vi har är rätt stora och har röd text. Kan visserligen läsa dem, men det är lite svårare att se priset när det är skrivet i rött. Väldigt irriterande. 

En annan nackdel är att tidigare har ju röda prisskyltar indikerat extrapris. Så nu ser man inte vilka varor som har extrapris och vilka som har normalpris.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
4/9/18, 4:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Det är de här små skyltarna jag menar.(om nii ser dem)

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
4/9/18, 4:16 PM
#4

Aha, nej skyltarna i vår ICA Maxi är betydligt större. Tror att sifforna är minst 3-4 cm höga.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
4/11/18, 11:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Så här ser skyltarna ut hos oss. Stora och hyfsat lättlästa, men det blir lite för mycket rött, vilket gör det svårt att se varje enskild prislapp. Det är lätt att de "flyter ihop" om man står en bit ifrån.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
4/11/18, 11:34 AM
#6

Ja det var ju lite skillnad på lappar.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Taggeman
4/11/18, 11:36 AM
#7

Mycket --, 95 priser. 😮

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Carmarino
4/11/18, 11:44 AM
#8

Ja, nästan alla priser slutar på -,95 eller -9, bara för att man ska tro att det är billigare. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: