Annons:
Etiketttillgänglighet
Läst 921 ggr
MonicaLagerquist
11/26/18, 8:00 AM

Problem med restad medicin

Jag har under en längre tid försökt att få tag på min ögon medicin men den är rerstad överallt och det finns inga uppgifter på när eller i värsta fall om den kommer in igen.

Nu har jag ringt och bokat tid för att få hjälp med detta. Hoppas att det löser sig för så här kan jag inte ha det.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Maria
11/26/18, 8:32 AM
#1

Oj då. Då får vi verkligen hålla tummarna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lona
11/26/18, 9:25 AM
#2

Skit. Det är rätt knepigt även för apoteken att kolla lagret hos samtliga kedjor i hela landet. Man kan tycka att det borde gå att knappa in "Medicinex 100 mg" och få svar på om det öht finns på NÅGOT apotek, även om medicinen är restad kan det finnas en burk el motsvarande ute på ett apotek nånstans. Antar att ni ändå kollat alla möjligheter inklusive nätapoteken som tex Apotea? Lycka till, hoppas att du får tag på ett bra alternativ! Passa gärna på att bunkra lite om det är en medicin med lång hållbarhet och du står på den jämt.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
11/26/18, 10:47 AM
#3

Jag fick vid ett tillfälle Opiumtinktur utskrivet och jag fick ringa runt till alla kedjor innan jag fick napp. De kan liksom inte se varandras sortiment.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
11/26/18, 11:04 AM
#4

Nu har jag fått tag på en duktig och medkännande ögonsköterska som fixat en ersättningsmedicin. Ögonakutläkaren ska skriva recept så förhoppningsvis så kan vi åka in till stan mot kvällen och hämta min medicin. Ibland är det bra att vara välkänd på en mottagning.

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
11/26/18, 7:55 PM
#5

SUCK.Tyvärr så finns det ingen medicin som min ögonsalva kan bytas ut mot.Ögondroppar kan jag hämta ut imorgon.

Stolt ägare till fem La permer

Lona
11/29/18, 8:49 AM
#6

Äsch då!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
MonicaLagerquist
11/29/18, 12:30 PM
#7

Dum doktor skrev ut den medicin som är slut. Jag måste ringa och se till att få något annat

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
5/31/19, 7:12 AM
#8

Plötsligt så finns min ögonsalva igen. Önskar att jag kunde hamstra 12 tuber så att jag klarar mig ett år om det skulle börja strula igen. Det är så skönt att kunna smörja ögonen med salva igen. Viss fungerar dropparna men inte alls lika bra.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
5/31/19, 7:29 AM
#9

Men käre nån….

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mollyt
6/2/19, 8:57 PM
#10

Vad är det för salva du använder?

MonicaLagerquist
6/2/19, 10:27 PM
#11

Oculentum simplex apl

Stolt ägare till fem La permer

mollyt
7/1/19, 8:31 PM
#12

Ah, ja det är en bra smörjande salva! Om du skulle behöva ett alternativ så kan jag rekommendera VitA-POS ögonsalva som är liknande i innehåll men den salvan innehåller lanolin (ullfett) också så om man inte tål det ska man såklart inte använda den salvan.

Upp till toppen
Annons: