Annons:
Etiketttillgänglighet
Läst 301 ggr
Eda
3/8/20, 3:55 PM

Elsparkcyklar slängda på trottoarer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det inte förskräckligt med alla dessa elsparkcyklar som drullputtar parkerar/slänger hur som helst i Stockholm och annorstädes. Denna cykel hittade jag på Lilla Essingen där jag vet att det bor en synskadad kvinna.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Eda
3/8/20, 4:54 PM
#1

Fick just genom Facebook reda på: ”Såg en blind kvinna ramla över en elsparkcykel i hörnet av kyrkans lokaler idag på Strålgatan, ledhunden såg mycket lessen ut."

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Vixxen
3/8/20, 5:35 PM
#2

Obehagligt!

MonicaLagerquist
3/8/20, 6:18 PM
#3

😢

Stolt ägare till fem La permer

Pyttelite
5/16/21, 10:26 AM
#4

Det är tre veckor sedan Borås fick omkring 150 elsparkscyklar. Borås stad har från allmänheten fått in både positiva och negativa reaktioner. En reaktion är att elsparkcyklarna kan ställa till det för synskadade om de slängs på marken.

Lyssna på inslaget 🔽

https://sverigesradio.se/artikel/elsparkcyklar-staller-till-det-for-synskadade


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Det är tre veckor sedan Borås fick omkring 150 elsparkscyklar. Borås stad har från allmänheten fått in både positiva och negativa reaktioner. En reaktion ...
MonicaLagerquist
5/16/21, 1:29 PM
#5

Det där ett ett gissel.

Stolt ägare till fem La permer

Pyttelite
5/16/21, 2:15 PM
#6

Man behöver inte vara synskadad eller gammal för att uppfatta det som ett problem.

Hoppas på ett snabbt övergående.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
Upp till toppen
Annons: