Synskadade iFokus

Synskadade

Etiketthjälpmedel
Läst 2713 ggr
mollyt
2

Solglasögon

Nu är det äntligen härligt väder och sommar i stora delar av Sverige. Vad använder ni för solglasögon? Köper ni helst hos optiker eller i klädaffärer? Föredrar ni polariserade glas eller vanliga solglas? Heltäckande glas eller mer modeglas?

Har ni några bra tips på bra märken eller ett bra utbud på solglasögon till alla som är lite extra ljuskänsliga?

Leffe
1

Jag använder inte solglasögon. Har svårt för dem. Hade ingen aning om att det fanns så många olika sorter

mollyt
1

Jag älskar solglasögon! Är själv ljuskänslig och trivs bäst med solglas på. Har både några mörka, några lite ljusare, några med polariserat och några utan, en del med min glasögonstyrka i och flera stycken utan 😊

Vad är det du inte gillar med solglasögon #1?

Leffe
0
mollyt
1

Okej, som för mig fast tvärt om då. Jag som blir trött av ljuset annars.

Maria
3

Jag läste någonstans att bästa skyddet för ögonen är skugga, keps med skärm eller annan solhatt😉

Det är inte många år i mänsklighetens historia vi har haft tillgång till solglasögon egentligen…

/Maria

mollyt
0

Det tror jag är bra Maria, tyvärr känner jag mig inte så snygg i keps. Men jag har nästan alltid solhatt när jag är på semester! Det är jätteskönt med skugga för ansiktet!