👍
Stolt ägare till tre La permer

Ingen som har något roligt att berätta?
Hmmm.
Nä.

Det känns som höst ute. Bäst att hålla sig inne.
#4: Visst gör det!
Löven har börjat trilla.
Men mysigt när man går o löven frasar under fötterna.

Igår tog jag fram käppen när jag skulle åka buss hem från katthemsmötet.
Själv har jag flera byxor med hål som jag måste laga.

Kombi kräktes på mitt tangenbord så nu måste jag köpa ett nytt med gula tangenter
#8: Att katter alltid ska kräkas på fel ställen.
Var det en hårboll?

#9 ja

Hittade ett tangentbord på Tradera så nu hoppas jag att jag vinner det
#11: Håller tassar o tår har hemma!

Jag vann auktionen.Med frakt blev det 135 kronor
#13: Grattis!

#14 Tack

Nu har mitt nyinköpta tangentbord kommit.
Så skönt att kunna se tangenerna igen.

Nu har min läpp gått flyga.
Den gick åka på bandet och bli genomlyst
Vanliga genomkollen efter vanvårdade hamstrar är klar.
Blir mörkrädd av annonserna.
Att färgen heter grå,att dom ska bo tillsammans o annat skit.
Usch.
- Redigerat 2023-03-23 06:34 av Pilspets

Nu har käppen och jag flygit igen.När vi skulle checka in för hemfärd så kom det en kille från incheckningen och tog oss förbi hela kön när han såg min käpp.

God morgon
Det blev en konstig dag igår.Plötsligt igår eftermiddag förlorade jag i princip all syn på mitt högra öga.Efter kontakt med 1177 blev det en snabb tur upp till Akademisna ögonakuten.
Jag ser min egen hand dimmigt om jag håller den en dm från höger öga.Jag var där i två timmar en massa tester och undersökningar gjordes men man hittade ingen orsak till synbortfallet.
Hem med en massa olika droppar som ska droppas varje och varannan timmme.Tillbaka till ögon på torsdag.Hade ju hoppats på ett under men tyvärr ser jag fortfarande lika dåligt idag.
#20: Oj!
Det lät inte så kul.

Ser fortfarande inget på höger öga
#22: Hoppas det blir bättre.
Väntar på att optikern ska ringa. Behöver nya glasögon. Börjar bli lite ”akut” då jag blir yr och får huvudvärk på eftermiddagarna samt väldigt trötta ögon. Får se vad exakt som förändrats. Skulle egentligen gärna skaffa två par glasögon varav ett med fotokromatiska glas då jag är ljuskänslig. Men då glasögon inte är helt gratis får min syn gärna vara hyfsat stabil.
#22: Jobbigt,hoppas det löser sig.
#24: Lycka till!
#22 Men vad jobbigt! Fick du ingen förklaring på vad det kan vara? Eller har du någon teori själv?
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Träffade två ögonläkare igår.De kunde se att den akuta infektionen av hornhinnan hade lagt sig.Gula fläcken är påverkad och jag har ett rejält påverkat öga av grå starr.Jag ska få träffa ytterligare en läkare som ska bedömma om det är lönt att behandla den grå starren.
Synen är något bättre men jag ser fortfarande inte på ögat
#27: Det lät inte kul.😐
Varit hos optikern: Inget han vågar korrigera utan det får bli att avvakta. Jag har en skelning/tendens till skelning vilket gjorde undersökningen väldigt svår. Hjälpte inte att saker som skulle vara i linje med varandra var förskjutna vilket han gav upp på att fixa då han hellre vill avvakta. Men jag ska få clip-on solglasögon till mina glasögon för att göra det lättare dagtid. (Och för att slippa fixa nya glasögon, tonat glas tar vi upp när nya glasögon blir ett alternativ.)
Nattsynen har han inget han i dagsläget kan hjälpa mig med men som han säger: Ingen är särskilt bekväm med att köra bil nattetid och med synfel får man ännu fler risker. Hans enda tips är att ta det försiktigt.
Min mor har samma skelning dock betydligt starkare (så att det går att korrigera utan att förvärra problemet) och hos henne vet jag att de avvaktar om operation blir ett alternativ. (Hon har allmänt samma problem som jag bara att det är värre då hon ju är äldre.)
I alla fall så är jag nu väldigt yr och klarar inte att se på nära håll efter att ha plågats ett tag. Dags att vila ögonen ett tag.
#20: Hur går det med ögat?
#29: Så du dock äntligen en tid hos optikern?
#30: Inte han jag brukar vara hos, de har dock samma förnamn. :’)
Men ja: Optikern avklarad tills synen blir sämre/skelandet förändrar sig.

#30 Väntar på tiden hos gråstarrs läkaren.Ser fortfarande inte på höger öga
#31: Vad bra då.😁
#32: Usch,så jobbigt. Ingen misstanke om vad det kan va?

Suck hämtade ju ut ögondroppar igår. Jag ska droppa den ena sorten sex gånger per dygn och jag fick med mig hem från apoteket igår droppar som räcker i fem dager.
När jag nu på nätet läser mitt recept så står det att jag får ta ut två förpackningar per uttag.Varför frågade de på apoteket igår om jag ville ha en eller två förpackningar.
Tur att jag kan beställa via apotea för jag har uingen lust att åka in till stan för att hämta ut mer droppar.

Igår när jag var hos ögonkliniken så frågade jag en sköterska om man kunde få komma akut utan att ringa före och jag fick ju det svar som jag nog visste jag skulle få.Att det får man inte men vissa kan göra det,Tex såna som jag som har kompicerade ögonsjukdommar som gör att jag behöver snabb hjöp och som är blind på ena ögat så nu vet jag det.Visst kommer jag att försöka ringa men får jag en telefontid sen på eftermiddagen så kommer jag att åka in ändå.

Tack Apotea i morse fanns min ögonmedicin i min brevlåda

Slapp göra syntest på ögon idag.
Så skönt

Suck och panik mitt tangentbord fungerar inte

i NATT DRÖMDE JAG ATT MINA GLASÖGON GICK SÖNDER.sOM TUR VAR SÅ VAR DET DET ÖGRA GLASET SOM PAJADE OCH PÅ DET ÖGAT ÄR JAG JU BLIND

Sovit dåligt i natt så jag är trött och då försämras min syn

Suck nu börjar mitt specialtangentbord krångla.

Lätt panik min syn på mitt seende öga har minskat rejält senaste veckan
#42 Vad tråkigt, minst sagt!
Finns det något du kan göra eller som kan göras?

Troligen inte

Nu har jag fått tid för gråstarrs bedömning.
Tror ju inte att de kommer att våga operera mig men det visar sig.

Fick en tid på ögonkliniken och ska träffa en hornhinnedoktor tre dagar innan starrbedömningen
#46 Lycka till! Hoppas du får bra hjälp!

Som jag trodde så tyckte starrdoktorn inte att man skulle våga sig på att operera min starr.

Fördelen med att vara blind på ena ögat är att man bara behöver tvätta ena glaset på glasögonen

Idag är det ett år sen jag förlorade synen på höger öga

Nu är det ensiffrigt kvar tills dess att det är dags för shorts

Fick ju ögonsalva när jag var hos ögonläkaren häromdagen
Var tveksam till att använda den då salvor till ögonen oftast innehåller konserveringsmedel som jag inte tål.
Men jag pratade med tjejen på apoteket och vi kom fram till att jag skulle testa den i mitt blinda öga.
Jag tålde den inte så jag är ju glad att jag inte la den i mitt seende öga. Det bränner som eld i ögat och jag känner pulsen i ögat.
Nu väntar jag på att ögonmottagningen ska öppna så att jag kan ringa dit och tala om vad som hänt.
Det står ju i min journal att jag inte tål konserveringsmedle iof sa jag inget den här gången men jag vet ju om att det brukar vara konserveringsmedel i salvor så jag var ju misstänksam.
Jag är sen tidigare inte nöjd med den här läkaren Hon lyssnar inte på mig.Det är ju trots allt mina ögon och jag vill vara med och bestämma.
#52 Hur har det gått för dig?
Vilken tur att du var uppmärksam på salvan.
Det var verkligen dåligt av läkaren att skriva ut en salva som innehåller något du inte tål.

#53.
Idag mår ögat bra. Har inte hört något från sjukhuset men jag läste kommentaren från killen jag pratade med och han var rejält skatt i sin kritik mot läkaren som skrev ut medecinen till mig.
Jag ska kolla på 1177 senare idag om det har kommit in någon ny salva. Vilket jag ju inte tror.
#54 Skönt att ögat är bättre, och hoppas läkaren tar tag i saken och skriver ut en bra salva till dig!
Tur att 1177 finns att skriva och få svar på …

Ska försöka med hjälp av syncentralen hitta en bra radio med knappval till pappa som är nästan blind och som gillar att lyssna på radio men har svårt att hantera sin radio som han har nu.

Nu har jag fått en ny tid hos ögonläkare som skrev ut fel medicin till mig. Är inte så pigg på att gå dit men gör väl ett nytt försök

Imorgon är det dags att träffa ögon läkaren igen
Jag behöver till optiker igen. Nu över längre tid har mitt högra öga börjat se sämre men på ett udda vis har jag nu lyckats konstatera. Fokuserar jag enbart med högra ögat på en punkt är den punkten suddigast och allt runt den punkten blir skarpare och skarpare ju längre bort från punkten det befinner sig. Insåg inte det tidigare och trodde mer att det var trötthet men nu börjar det redan tidigt på dagen…

Smidigt att resa med käpp.
Vi vinkaders förbi alla köer och i Krabi vinkaders vi förbi RTG av väskorna

Brukar du som synsvag få åsikter om att du inte borde sitta knappa på mobilen som synsvag
?

#62 Tack detsamma! 🕯
Så mysigt med Nisse! 🎅