Synskadade iFokus

Synskadade

Etiketterallmänt-övrigttips
Läst 40 ggr
Eda
2024-12-10 11:52
2

Julklapps- & presenttips – Synnedsättning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Foton: Iris hjälpmedels hemsida

År 2017 skrev jag på denna sajt: Tips på julklappar för personer med synnedsättning.
Detta inlägg är nu uppdaterat med en mängd julklapps- och presenttips med finns några av Iris hjälpmedels nyheter också för i år.

I bild syns t.ex. MOVE ett rörelsespel för hela familjen – synanpassat av MTM. Ett kul punktmärkt kortspel med rörelser, för hela familjen. Spela ute eller inne! För 2-4 spelare. Från 8 år.

…..
Fyra på rad, två spelare – synanpassat av MTM. En variant av luffarschack som spelas på ett vertikalt ”bräde”. Först med fyra markeringar på rad vinner. Anpassat av MTM.
…..
Ficklupp, som finns med olika förstoringsgrader.

Se: https://handikapptips.wordpress.com/2022/10/30/forslag-pa-presenter-julklappar-vid-synnedsattning/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Tidigare hade jag ett blogginlägg med Förslag på presenter & julklappar inriktade för personer med olika typer av funktionsnedsättning som rörelsenedsättning, demenssjukdom och synnedsättning. Eftersom det blev ett mycket långt inlägg tänker jag nu dela upp det i följande tre delar: Förslag på presenter & julklappar vid synnedsättning Förslag på presenter & julklappar vid demenssjukdom Förslag på…
  • Redigerat 2024-12-10 11:54 av Eda
Eda
2025-12-04 09:12
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

🎁Julklapps- & presenttips – Synnedsättning är nu åter uppdaterat.🎁
Se: Se: https://handikapptips.wordpress.com/2022/10/30/forslag-pa-presenter-julklappar-vid-synnedsattning/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Tidigare hade jag ett blogginlägg med Förslag på presenter & julklappar inriktade för personer med olika typer av funktionsnedsättning som rörelsenedsättning, demenssjukdom och synnedsättning. Eftersom det blev ett mycket långt inlägg tänker jag nu dela upp det i följande tre delar: Förslag på presenter & julklappar vid synnedsättning Förslag på presenter & julklappar vid demenssjukdom Förslag på…