Synskadade iFokus

Synskadade

Etiketterhjälpmedeltips
Läst 34 ggr
Eda
2022-11-01 11:28
0

Presenttips - synnedsättning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
Samtliga foton kommer från Iris hjälpmedels hemsida.

I min blogg Funkatips har jag nu skrivit om många förslag i olika prisnivåer på födelsedagspresenter och julklappar till personer med synnedsättning, där inte någon av artiklarna kostar över 500:-

1. HEM & HUSHÅLL. (Hushållsartiklar, timers, termometrar, skjutmått & tumstockar.)
  2. FÖRSTORING, SPEGLAR & BELYSNING
  3. MÄRKNING & ETIKETTER
  4. ALMANACKOR, TELEFONREGISTER, RÄKNARE, BOKSTÖD m.m.
  5. SPEL & KORTLEKAR
  6. SÖMNAD
  7. ÖVRIGT

Länk till inlägget: https://handikapptips.wordpress.com/2022/10/30/forslag-pa-presenter-julklappar-vid-synnedsattning/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Tidigare hade jag ett blogginlägg med Förslag på presenter & julklappar inriktade för personer med olika typer av funktionsnedsättning som rörelsenedsättning, demenssjukdom och synnedsättning. Eftersom det blev ett mycket långt inlägg tänker jag nu dela upp det i följande tre delar: Förslag på presenter & julklappar vid synnedsättning Förslag på presenter & julklappar vid demenssjukdom Förslag på…
  • Redigerat 2022-11-01 11:30 av Eda
Pilspets
2022-11-15 17:22
0

Är det din hemsida?
Jättefin iallafall!

Eda
2022-11-15 19:42
0

#1: Ja, Funkatips är min ena blogg, roligt att du tycker den bra! Jag har ytterligare en ideell Textilochtips-blogg med bl.a. beskrivningar på hur man på enkelt sätt tillverkar lättpåtagna kläder.
Jag tittade på din sida och jag tyckte käpphästen var mycket trevlig! 🌺

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.