Synskadade iFokus

Synskadade

Etikettallmänt-övrigt
Läst 2447 ggr
[SvenA]
0

Ni är många

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni är mångs som besöker oss här på sajtem men det är i litet fåtal som skriver något Vad beror det på att ni alla andra inte skriver något? Beror det på att det är fel innehåll eller vad beror det på? Om det är innehållet det beror på så vad är det för innehåll som det ska vara för att ni ska v…

Ni är mångs som besöker oss här på sajtem men det är i litet fåtal som skriver något

Vad beror det på att ni alla andra inte skriver något?

Beror det på att det är fel innehåll eller vad beror det på?

Om det är innehållet det beror på så vad är det för innehåll som det ska vara för att ni ska vara med och skriva?

Ni är fria att ta upp vilka ämnen ni vill ni kan även föreslå fler forumgrupper om det är någon ni saknar

Så kom med förslag på hur vi ska göra för att ni alla ska vara med och diskutera de olika sakerna

Det är viktigt att så många som möjligt är med och disskuterar så att sajten inte bara blir vad jag tycker era synpunkter är minst lika viktiga

Så nu hoppas jag att det blir fler som ärmed och tycker till

Leffe
0

Har ni frågor kan ni ställa dem här också. Andra här kanske kan svara på dem. Om inte får vi försöka komma fram till ett gemensamt svar

Tatsja
0

Ibland kanske man bara är lite nyfiken på hur synskadade klarar vardagen och då tycker jag att det bara är att ställa frågan. Ingen fråga är för dum. Sven eller någon annan svarar så tjänstvilligt.

Undrar en sak. Om man som synskadad ska till en adress som är ny för en. Hur gör ni då för att hitta och komma dit? Då menar jag inte med färdtjänst utan kommunala medel som buss, tunnelbana eller pendeltåg.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[SvenA]
0

När man ska till en ny plats så måste man ha en ledsagare med sig som är en ögon annars så går det inte alls om man inte har ledsyn

Så att ha en bra ledsagare är förutsättningen för att man ska kunna vara ute och röra sig i samhället för det står ofta en massa saker i vägen där man ska gå och då är det lätt att tappa orienteringen

Tatsja
0

Om det är bråttom då och ledsagare för tillfället inte är ledigt? Det kan ju hända.

Väl mött, Tatsja

[SvenA]
0

Då går det inte att komma någonstans så som synskadad får man inte ha bråttom

Tatsja
0

Då förstår jag. Men händer det aldrig att du ändå försöker komma till något ställe själv. Utan taxi eller ledsagare. Vet att det inte kan vara lätt, men många vill ju själv.

Väl mött, Tatsja

[SvenA]
0

Jag går ofta ut här hemma där jag bor utan ledsagare för här hittar jag i huvudet eftersom jag såg till för ett och ett halvt år sedan och det är inte okända platser

På helt okända platser skulle det aldrig fungera att försöka själv även om man vill för man har ju ingen aning åt vilket håll man skulle gå

Tatsja
0

Tyvärr finns det många som gör så. Men om de skulle försöka att använda käppen och sen fråga sig fram istället. Jag skulle självklart hjälpa och visa i den mån jag kan

Väl mött, Tatsja