Är det inte intressant?
Är det inte intressant att debattera dom handikappolitiska frågorna och försöka få ett samhälle där även vi med funktionshinder kan vara fullt delaktiga?
Det är nog också skönt att bara prata om vanliga alldagliga ting emellanåt också. skulle jag tippa att folket i stugorna tänker.
Det finns inga som helst fel attt även tala om det alldagliga heller här på sajten för det är också en viktig bit av våra liv
Så det är mer än varmt välkommet det med
Det är bara en tanke som faller in i skallen. Jag vet ju bara hur jag funkar. Man orkar inte vara arg jämnt.
Inte jag heller men jag har svårt attt skriva om trivala saker men andra får gärna göra det
Fortskiridandet med att handikappanpassa busshållplatserna i min kommun fortskrider och de gör ju om trottoaren både för rörelshindrade och synskadade skall ha lättare att ta sig ombord på bussen.
Sen att jag bor i en bondhåla där nästan inga bussar är sänkta i nuläget så attman kommer ombord med rullstol är en annan sak
Men de har ljus och punktmarkeringar för att blinda och synskadade skall hitta i alla fall.
Det händer i alla fall något positivt där ute på ön
japp de har t o m gjort såna där uppdelade trottoarstäckor på övergångställena med platt påfart för rullande fordon och liten kant för gående.